Meld uw evenement aan voor de evenementenkalender van 2026
Organiseert u in 2026 een evenement in de gemeente Gennep? Meld dit dan bij ons aan. U reserveert hiermee een voorlopige plek op de evenementenkalender van 2026. Ook als u nog niet zeker weet of uw evenement doorgaat, kunt u het alvast aanmelden. U kunt uw evenement aanmelden tot en met 17 november 2025.
Waarom aanmelden?
We willen op tijd weten welke evenementen er in 2026 plaatsvinden. Zo kunnen we:
- hulpdiensten goed voorbereiden
- evenementen goed verdelen over locaties
- dubbele boekingen voorkomen
Hoe meldt u uw evenement aan?
Stuur vóór 17 november 2025 een e-mail naar omgevingsloket@gennep.nl. Zet in het onderwerp: Aanmelding evenement 2026. Geef in uw e-mail de volgende informatie:
- naam van het evenement
- naam van uw organisatie en contactgegevens
- korte omschrijving van het evenement
- omschrijving van de locatie
- datum van het evenement
- datum en tijd van opbouw
- datum en tijd van afbouw
- verwacht aantal bezoekers
- bruikleen aggregaat
Wat gebeurt er na uw aanmelding?
Na 17 november 2025 verzamelen we alle aanmeldingen. We bekijken of uw evenement past binnen het evenementenbeleid. Zijn er meerdere evenementen op dezelfde dag en locatie? Dan nemen we contact met u op. We plaatsen de goedgekeurde evenementen op de kalender. U ontvangt deze kalender per e-mail. De kalender komt ook op onze website.
Kunt u na 17 november nog aanmelden?
Ja, u kunt nog een vergunning aanvragen. Maar uw evenement komt dan niet meer op de kalender. We bekijken dan of het past binnen het beleid en of er genoeg capaciteit is bij de hulpdiensten.
Evenementenvergunning aanvragen
Een plek op de kalender betekent nog niet dat u het evenement mag organiseren. Vraag daarom op tijd een evenementenvergunning aan. Doe dit minimaal 12 weken voor de datum van uw evenement.
De formulieren vindt u op onze website Evenement organiseren | Gemeente Gennep.