Noord-Limburg lanceert nieuw regiomerk en inspiratieplatform
De acht gemeenten in Noord-Limburg hebben samen een nieuw toeristisch merk en een inspiratieplatform gelanceerd: www.in-noordlimburg.nl. Op 17 en 18 september presenteerden zij dit merk tijdens een tour langs alle gemeenten.
Presentatie in Gennep
Op 17 september was de gemeente Gennep aan de beurt. Bij het Theehuisje in Milsbeek kwamen ongeveer twintig mensen uit de toeristische sector bij elkaar. Zij kregen daar het nieuwe regiomerk te zien, onder de noemer ‘Gouden tijden’. Hiermee willen de gemeenten toeristen, gasten én inwoners uitnodigen om Noord-Limburg te ontdekken.
Campagne tot en met 2028
De campagne loopt tot en met 2028. Zo krijgt het merk de tijd om bekend te worden. De organisatie Insiders voert de campagne uit.
Wethouder Janine van Hulsteijn is enthousiast: “Ik ben trots dat we als acht gemeenten samenwerken aan wat ons verbindt: deze prachtige regio. Er staat nu al iets moois, maar dit is pas het begin. Ik roep iedereen op om het merk te gebruiken en elkaar te helpen. Zo pakken we samen de gouden kansen die voor ons liggen.”

Online platform vol inspiratie
Op het platform vindt u:
- tips per gemeente
- een agenda met actuele activiteiten (‘Nu te doen’)
- de mogelijkheid om zelf evenementen aan te melden
- een toolkit voor ondernemers met promotiemiddelen en uitleg over het merk
We gaan voor goud
De kracht van het regiomerk ligt in samenwerking. “De komende tijd gaan we die samenwerking verder vormgeven en worden alle online kanalen en campagnes verder gevuld. De Gennepse ondernemers gaan hier ook actief bij betrokken worden. Samen zetten we Noord-Limburg sterker en aantrekkelijker neer als een van de meest geliefde bestemmingen van Nederland,” aldus Janine van Hulsteijn.
Wilt u meer weten? Kijk dan op www.in-noordlimburg.nl.