Klacht indienen
Algemeen
Bent u niet tevreden over hoe de gemeente iets heeft gedaan? Bijvoorbeeld over het gedrag van een medewerker of bestuurder? Dan kunt u een klacht indienen. Dat kan schriftelijk of via e-mail. Onderaan deze pagina vindt u de jaarverslagen van eerdere klachten.
Of stuur een brief naar:
Postbus 9003, 6590 HD Gennep
Wat moet er in mijn klacht staan?
Stuur uw klacht naar de gemeente. Schrijf duidelijk op:
- waarover u klaagt
- waarom u klaagt
- over wie u klaagt
- uw naam, adres en woonplaats
Wij kunnen u uitnodigen voor een gesprek. Daarna krijgt u van ons een reactie. Bent u het niet eens met onze beslissing? Dan kunt u een oordeel vragen aan de Nationale ombudsman.
Wat gebeurt er met uw klacht?
Als wij uw klacht ontvangen, gaat deze eerst naar de klachtencoördinator. Die stuurt uw klacht door naar een behandelaar. Dat is bijvoorbeeld een afdelingshoofd.
Wij proberen klachten zoveel mogelijk persoonlijk en informeel op te lossen. U krijgt zo snel mogelijk contact met ons. U kunt dan uitleg geven over uw klacht.
Hoe lang duurt het?
U ontvangt binnen 6 weken een reactie. Is er meer tijd nodig? Dan verlengen we de termijn met 4 weken. We laten u dit op tijd weten.
Bent u het niet met ons eens?
Bent u het niet eens met onze reactie? Dan kunt u de Nationale ombudsman vragen om verder onderzoek te doen.